Finnország #3- Pori Jazz

Sziasztok!

Ismét egy jó tartalmas napot tudhatunk magunk mögött. Az időjárás ma már sokkal jobban hasonlított a tipikus finn nyári időjárásra. Reggel már borús, felhős időre keltünk. 9:30-kor indultunk be a városba busszal, ahol egykori osztályfőnököm Szilvi és a kisfia Eli vártak minket.

Első utunk a helyi bevásárló központba, a Puuvillaba vezetett, ahol a reggeli finom kávé elfogyasztása után egy nagyon érdekes angol nyelvű előadást hallgathattunk meg a britek helyzetéről és a Brexitról. Amíg mi az előadást hallgattam a szüleim körbenéztek a bevásárlóközpontban, de szokásukhoz híven semmit nem vettek mély lélegzeten kívül. 😀

Az előadás után a városközpontba indultunk vissza busszal, ahol a piactéren különböző politikai pártok és szervezetek vonultak ki és csomó repi cuccot osztogattak. Maga az esemény nem volt rossz, csak az eső tette kicsit kellemetlenné. Folyamatosan lestük azokat a kis sátrakat, standokat, ahová be tudtunk állni, hogy ne ázzunk bőrig. Miután összegyűjtöttünk mindenfajta szóróanyagot és ajándékot elmentünk így öten ebédelni. Van egy nagyon jó kis svédasztalos kifőzde, ahol nagyon finom ételeket kínálnak. A bőséges ebéd után megnéztünk még egy angol nyelvű előadást, majd délutáni pihenőre hazatért mindenki.

Amúgy ezen a héten ingyenesek a buszok Poriban. Szilvivel és Elikével pedig végigbeszélgettük az egész napot. Ritkán tudunk csak találkozni és ilyenkor próbáljuk meg bepótolni azt, hogy csak évente egyszer tudunk találkozni.

37609880_10210093799582140_1652438222745108480_oEgy nagyobb szösszenetnyi pihenő után 18:30-kor jött a nagy durranás, visszamentünk a városba és meg sem álltunk a Kirjurinluotoig (Poriban félsziget, olyan, mint Budapesten a Margitsziget), a Pori Jazz Festival helyszínéig. Anyukámmal életünk nagy vágya vált ma valóra, hogy meglátogathattuk a fesztivált. Őszintén szólva a nagy színpadhoz nem mentünk be, de maga a kinti rész a parkkal és a kis színpaddal is egy hatalmas élmény. Szokásomhoz híven beszereztem magamnak az idei év hivatalos Pori Jazz pólóját is. Rengeteget sétáltunk és ott a fesztiválon meg is vacsoráztunk, ahová Szilvi férje Dani is csatlakozott. Ma is annyira elbeszélgettük az időt, hogy 22 órára értünk csak vissza a szállásunkra.

Holnap elhagyjuk a szárazföldet, s a tengerre kelünk, meglátogatni a szigetvilágot. Egy olyan helyet fogunk holnap meglátogatni, ahol még én magam sem jártam korábban. Egy kicsit aggódom a víziszonyom miatt, hogy hogyan fogom bírni a hajókázást és a tengert, de próbálom kihozni magamból a legjobbat. 🙂