Finnország #6 – Séta Helsinkiben

Sziasztok!

Ezeket a sorokat már Magyarországról írom, de nem ez lesz az utolsó élménybeszámolós cikk, mert szeptemberben újra ellátogatok a skandináv államba, igaz, hogy csak rövidebb időre, mindössze 3 napra. Mai nap nagyon korán, 5 órakor keltünk, hogy össze tudjunk pakolni és időben ki tudjunk menni a reptérre. A reptéren már minden gördülékenyen ment, szerencsére Helsinkiben létezik már az önálló csomagfeladás, amikor nem kell órákat a sorban állni. A repülés szép sima volt, a landolással ellentétben, ami viszont borzalmas volt. Szerintem életem legrosszabb landolása volt.

A tegnapi nap ismét egy más helyszínen játszódott, mert reggel 9-kor elhagytuk a szállásunkat Poriban és elindultunk Helsinkibe, hogy az utolsó napot ott töltsük el és egy kicsit jobban megismerjük a finn fővárost. Utunkra Aulikki kísért el és egy komplett tervet állított össze, hogy merre menjünk és mit nézzünk meg. Poriból ismét több, mint 3 óra buszozás után értünk Helsinkibe, ahol először a bőröndjeinknek kerestünk poggyászmegőrzőt. Találtunk is a Kamppi (buszvégállomás és pláza egyben) területén és szerencsére nem kellett az egész városban magunkkal cincálni.

Első állomásunk a Hard Rock Café volt, ahol egy nagyon finom ebédet fogyasztottunk el. Nem vagyok a Hard Rock nagy híve, nem is azért mentünk, mert az egy annyira fancy hely, hanem mert tényleg nagyon finom az étel, amit ott adnak. Ezen kívül újra bebizonyosodott, hogy mennyire kicsi a világ, és mi magyarok mindenhol ott vagyunk. Fizetéskor amikor ment a kérdezgetés angolul és magyarul a főpincér egyből megszólalt magyarul. Min kiderült, hogy a fiatalember szegedi és előző héten tért vissza Finnországba egy hosszabb hazai látogatás után. Természetesen az ebéd után beszereztem magamnak egy Hard Rock Helsinki pólót is, így a finn póló gyűjteményem teljes lett.

Az ízletes ebéd után egy nagyobb sétára indultunk a belvárosba. Aulikki minden fontosabb helyszínt megmutatott nekünk. Az utcákon sétálva megtapasztalhattuk, hogy Helsinkiben rengeteg a nem finn koldus és az utcazenész. Az utóbbiaknak kimondottan örültünk. Két utcazenei produkciónál is megálltunk hosszabb időre. Az első ilyen alkalom a Sokos áruház előtt volt, ahol egy Dan Donald nevű fiatal srác énekelt és gitározott. Mint később kiderült, hogy neki elég komoly weboldala van és rendezvényekre is lehet őt hívni. A belvárosban rengetegmindent meglátogattunk. Megnéztük a vasútállomás épületét, a városi múzeumokat, a városházát, az elnöki hivatalt, a piacteret a tengerparttal és természetesen Helsinki legikonikusabb épületét a székesegyházat.

A sok séta után jött a jól megérdemelt kávé, majd a helyi parkot látogattuk meg, ahol egy rögtönzött jazz koncertbe futottunk bele. A Hello Kit & Great Saxess együttes rövid bemutatóját láthattuk. Ők egy fiatalokból álló dobos, szaxofonos banda, akik modern slágereket dolgoznak fel. A kis rögtönzött minikoncert valami eszméletlen jó volt. A srácokat meg is találtam facebookon és elküldtem nekik azt a képet, amit csináltam róluk, és szeretnék majd felhasználni, így Finnországban is találkozhattok majd általam készített fotóval.

A nap lezárása előtt még felmentünk a Solo Sokos Hotel Torni panoráma bárjába, hogy egy kellemes koktél mellett beszélgessünk még egy kicsit. Jó fáradtak voltunk már és jól esett ott ücsörögni. Mindezek után visszaindultunk a bőröndjeinkért a Kamppiba, majd elfoglaltuk a szállásunkat, ahol egy éjszakát töltöttünk el.

Ma magyar idő szerint 11 órakor landoltunk Budapesten. Eltelt ez az egy hét, de ez alatt az egy hét alatt rengeteg mindent láttunk és tapasztaltunk. Aulikki, Szilvi, Seppo és Tero rengeteget foglalkoztak velünk és nagyon kellemes időt töltöttünk együtt.  Hiányozni fognak az esti dumálgatások és a 24 órás világosság is, meg úgy összességében a finn életérzés. Most egy ideig véget ér ez a cikk sorozat, majd szeptemberben folytatódik a történet a Feszty iskola diákjaival és tanáraival.